tisdag 21 januari 2014

Vinter och snö


Helgen som gick blev det inga djur fällda men däremot såg vi en hel del. Flera rådjur, vildsvin och älgar - fyra st(!) som gick tillsammans. En ko med två kalvar, stora kalvar, och en stilig tjur - hela familjen tillsammans ;-) Himla roligt att få se så här mycket. 

Förra helgen var vi förbi min åtel och fyllde på ärtor i automaten, då verkade det nästan lite hopplöst, det fanns bara spår efter en enda gris. Men nu när jag tittade förbi var det rejält trampat. Uppenbarligen är ärtorna goda och värda att rota efter, bådar gott. Vi tänkte kanske sitta en kväll här i veckan. Det var länge sedan nu så det ska bli roligt att se vad som händer. 

Bra mycket mera snö här än hemma och då skiljer det bara ett par mil. 


Det här tog jag på eftermiddagen innan vi åkte hem. Jag tycker det blir ganska kul när allt blir så här blått. Fast gubben min säger att det beror på att något blir fel. Men vad spelar det för roll?



Så här blir det ofta när vi sitter och äter. Den här gången var det bara tomma mjölkförpackningar, men det kan vara vad som helst - kuddar, filtar, skor, tidningar. Ja hon kämpar på vår lilla Astrid, kommer med än det ena och än det andra. Allt för att försöka fjäska sig till en godbit från bordet. Får väl erkänna att hon lyckas emellanåt ... ;-)

1 kommentar:

  1. Hej!
    Va kul o se en hel älgfamilj, du får ha kameran beredd med.
    Skön bild i blåton tycker jag....
    Nu är vår jakt slut med vovvarna, en helg kvar men vi avstår. Mycket vatten iskogen i år o tunna isar på det nu
    Kram M/

    SvaraRadera