söndag 26 januari 2014

Sista jaktdagen med hund för den här säsongen

I lördags var sista jakten med Astrid för den här säsongen. Hon sprang långt med rådjuren eller var det rådjuren som sprang med henne? Hur som helst blev det en bra dag trots att inget blev skjutet den här gången heller. När man summerar säsongen har den varit bra, många fina drev och otroligt mycket vilt i skogen. Bådar gott för framtiden. 

Nu får vi ägna oss åt annat, handmota gris så länge det är spårsnö och framför allt vaka. Sen gäller det ju att hålla hunden i form - träna lydnad, spår, kondition osv. Kondition kan vi ju träna tillsammans Astrid och jag - brukar vara kul att ha henne med på rundorna. 

Efter lördagens jakt for jag in till stan och sprang Winterrun tillsammans med en väninna. 10 km runt Årstaviken, jättekul, trevlig bana men fy bubblan för att vara mitt ute på Årstabron när tågen kom - kändes som hela bron skakade. En fin "medalj" fick man efter målgång i alla fall ;-)


Min fina "medalj". 


Skönt att stå bredvid och värma sig inför starten, det var ju lite småkyligt.


1 kommentar:

  1. Vad duktig du är som är ute o springer. Nu jobbar jag åt rätt håll så nu kan jag gå på träning i stan efter jobbet eller någon lunch.
    Kyligt som attan här i helgen. Nu är jakten slut med vovvarna och längtan till 1 okt känns redan :-)
    Kram M//

    SvaraRadera