söndag 5 januari 2014

Trettondag Jul = en mellandag?

Idag har de flesta här hemma hos oss vilat sig i form. Jag var den enda som gav sig ut överhuvud taget, hittills i allafall, kanske en sanning med modifikation - Astrid har naturligtvis varit ute ett par gånger. Jag gav mig ut på ett träningspass på förmiddagen,  alldeles ensam den här gången. Det var inte alls lika kul som när Astrid är med, men hennes små fötter behövde vila sig idag. Vi jagade igår och ska ut även imorgon. Hon gick i vanlig ordning jättebra och vi stod som vanligt på fel ställen ...

Första såten satte jag mig där jag pratade med ko och kalv härom veckan,  den här gången var bägge bössorna med för säkerhets skull och tro det eller ej - på exakt samma ställe kom en älg! En ensam den här gången tyvärr, vi har bara en kalv kvar på tilldelningen,  typiskt va. Andra såten såg jag ett rådjur smyga sig ur såten precis innan Astrid släpptes, det tog en stund men sen gick hon efter det. Drevet gick i tätningen på andra sidan vägen en stund innan det gick tillbaka in i såten igen och vart var jag om inte på fel ställe igen, kunde inte göra annat än se på och njuta av hundarbete av god klass,  gick för långt från mig. Vår jaktledare hade ko och kalv hos sig men kom inte åt dem. På sätt och vis var det ganska skönt - blir ju så mycket jobb när man ska ta hand om en älg.

Vi åkte hem och tog ett glas vin och lite goda räkor istället ;-)

Nya tag imorgon,  då står förutom jakt även korvgrillning på programmet.


En trött liten fot ...

1 kommentar:

  1. Vilken otur ni har då.....
    Lät inte dumt med vin och räkor, blir inte så ofta med räkor nu då sambon fått skaldjursallergi för 2 år sedan....

    SvaraRadera