tisdag 4 juni 2013

Med geting som sällskap ...

Ikväll sitter vi och tittar efter gris, och naturligtvis vill vi ju gärna få med oss nåt hem också. Det är en fantastisk fin kväll - solen skiner, det är så gott som vindstilla och fåglarna kvittrar. Jag har redan inom en halvtimme sett lite grand, ingen gris än dock men de kommer väl förhoppningsvis och smakar av den utlagda maten. Har sällskap i kojan av en geting som kröp in i sitt lilla bo, inte speciellt trevligt men vad gör man åt det. 


För en liten stund sedan var en mård framme och smakade lite, har aldrig sett en mård förut bortsett från den vi har hemma i trappen och han säger ju inte så mycket, jättekul att få se en så här! 

Svårt att se kanske men här sitter mården. 

En korp var förbi och tog sig en bit också. De är ganska så stora de. 

1 kommentar:

  1. Halloj! Va kul att du skriver lite vad som händer med er. Kul att följa.
    Nu har jag lagt dig i min blogglista så jag inte missarnågot.
    Uhh inte dåligt att springa maran, trist med skadan, hoppas det är ok nu.
    Kul att se mården på passet, inte så vanligt kanske.
    Vi kanske ses i aug då jag tänkte ta en sväng uppåt på min semester o vara med en måndag.
    Kram M//

    SvaraRadera