måndag 17 mars 2014

Imorse var det vitt på marken igen

Imorse när jag tittade ut trodde jag inte mina ögon, vitt vitt vitt. Trist och inte riktigt vad jag tänkt mig. Tur att det var bättre i helgen, då blåste det bara. I lördags tränade vi spår med Astrid, fyllde på ärtor hos mina grisar och jag provsköt nya bössan med "riktig" ammunition. Allt gick roligt bra. Sämre gick det med matlagningen, blev avbrutna av samtal från polisen - ett påkört rådjur. Bara stänga av spisen och ge sig av. Vi gick bra långt men hittade inte djuret, däremot kom vi fram till en lega men djuret gick iväg hela tiden. Trist.



Det blev sen middag den dagen. 

I söndags var det årsmöte i Wachtelhundklubben på Öster Malma. Vi i styrelsen träffades och åt lunch tillsammans innan mötet - trevligt. Ett besök hos vildsvinen hann vi med också. Astrid skällde men grisarna brydde sig inte ett smack, de tuggade på i godan ro - de var vana ;-)




1 kommentar:

  1. Halloj! Ni har vinter igen ser jag......
    Synd att ni inte hittade rådjuret.
    Blir det valp i vår ???
    Vi ska ju ha två kullar och jag har många tingade redan..
    Ska bli skoj.

    M/

    SvaraRadera